Afbeelding
Onze missies en engagementen île-d'Oméron Marennes Tourisme

Onze missies en verplichtingen

Sinds 2015 zet het Office du Tourisme zich in voor een kwaliteitsvolle ontvangst en informatie om de tevredenheid van onze bezoekers en de toeristische dienstverleners van de toeristische bestemming Ile d'Oléron Marennes voortdurend te verbeteren. Het hele team zet zich in voor de implementatie van het referentiesysteem Marque Qualité Tourisme (Keurmerk Toerisme) om de kwaliteit van onze diensten voortdurend te verbeteren.

Het VVV-kantoor IOMN zet zich in om bezoekers :

  • Een persoonlijk onthaal
  • Duidelijke en nauwkeurige informatie
  • Bekwaam en attent personeel
  • Een comfortabele en brandschone omgeving
  • Lokale toeristische informatie aangepast aan de vraag

Het IOMN Tourist Office streeft ernaar zijn partners :

  • Uitstekende kwaliteit van het werk om de waarde van hun organisatie te vergroten
  • Diepgaande kennis van de regio om de economische activiteit in de regio te helpen ontwikkelen
  • Communicatie volgens een erkende en bekroonde aanpak
  • Een tussenpersoon voor bezoekers, met name voor klachten en suggesties
Prioridad 1: Optimización de la información turística

Gebied 1: Toeristische ontvangst- en informatievoorzieningen optimaliseren

Operationele doelstellingen :

  • De receptie aanpassen aan de nieuwe verwachtingen van de bezoekers : goed geïnformeerd advies, kwaliteit van de receptie, betere kennis van de receptie, herstructurering van de receptie, enz.
  • De verspreiding van toeristische informatie verbeteren: eductourprogramma, toeristische beurzen, enz.
  • Communicatie met dienstverleners onderhouden : bezoeken aan dienstverleners organiseren, enz.
  • Nieuwe diensten aanbieden
Prioridad 2: Desarrollo de la infraestructura para el reasentamiento

Gebied 2: De bekendheid van de bestemming ontwikkelen

Operationele doelstellingen:

  • De ontvangst van journalisten ontwikkelen, waarbij prioriteit wordt gegeven aan media met een groot publiek, en de ontvangst van beïnvloeders op het web (bloggers, twitteraars, enz.) om bekendheid te geven aan de unieke kenmerken van de regio op het gebied van natuur, water- en landsporten, lokale gastronomie met een hoge toegevoegde waarde en opmerkelijk architecturaal erfgoed.
  • Versterken van de digitale strategie en acties van de organisatie met toeristische dienstverleners en interne medewerkers; beheren en ontwikkelen van de website; monitoren van de e-reputatie en het e-toerisme van de regio, uitrollen van regionale WiFi met hotspots, ontwikkelen van het internet voor bezoekers met sites die realtime informatie en digitale hulpmiddelen bieden om te voldoen aan de nieuwe behoeften van toeristen en webgebruikers, enz.
  • Het communicatieplan versterken (promotiecampagne, tv, publicaties, enz.).
Gebied 3: Strukturierung und Qualifizierung des Tourismusangebots

Gebied 3: Het toeristisch aanbod structureren en verbeteren

Operationele doelstellingen:

  • Het kwaliteitsbeleid verder ontwikkelen: Marque Qualité Tourisme, dienstverleners bewust maken van de labels Famille Plus en Tourisme & Handicap, enz.
  • De netwerkvorming van het toeristisch aanbod rond sleutelthema's voor de regiovergemakkelijken
  • Een toeristische waarnemingspost op richten om de kennis van het toeristische aanbod en de bezoekersaantallen te verbeteren: opstellen van een scorekaart, enz.
Prioridad 4: Desarrollo del mercado de productos toerísticos en la región

Prioriteit 4: De marketing van toeristische producten in het gebied ontwikkelen

Operationele doelstellingen :

  • Een verkoopdienst opzetten voor verschillende doelgroepen (individuen, groepen, ondernemingsraden, bedrijven, enz.)
  • Prospectie van nieuwe klanten, zelffinanciering van de verkoopafdeling